Saturday, January 24, 2015

Kuasa sedekah

Sekadar perkongsian..tanggal 21hb.saya pergi ke sec 7.Tiba waktu mkn saya pun cari kedai makan dan parking keta..sebab lapar sangat kot saya terlupa nak pamerkan kupon parking.Abis makan,apa lagi npk surat cinta terselit kat wiper.Saya pun amik surat tu dan kat situ tertulis kalau bayar dalam masa 24jam denda rm10..lebih 24 jam denda lagi banyak.Saya pun pergilah cari pejabat mbsa untuk bayar surat saman..sampai kat pejabat mbsa seorang kaki tangan bertanya..bila kena saman tu.saya cakap baru lagi..kalo terus bayar tak boleh kurang ke?dia senyum..saya cakap disebabkan terlupa dari 40  sen,saya kena bayar rm10.Kakitangan mbsa tu cakap tak apa lah awak bagi mbsa rm10...nanti awak dapat balik rm27.saya cakap owhhhh..aamiin..saya anggap saya sedekah je lah kat mbsa.lepas bayar saya pun balik ke rumah.Sampai je rumah dapat msg dari customer cakap nak datang malam ni nak beli dan ambil barang..total dalam rm150.saya teringat kata2 kakitangan mbsa tadi dan mungkin juga masa saya bayar saman tu saya niat bersedekah..itulah hebatnya kuasa sedekah.



Hubungi saya
awaza ns
Shaklee Independent Distributor
[ID No : 887384]
Mobile/Whatsapp : 0126524529
Emel:awaza_ns@yahoo.com

Penghantaran terus/COD ke Sekitar Klang,Meru,Kapar,Seksyen 7, dan Pengedar Sah untuk Seluruh Malaysia.

 

No comments:

Post a Comment

 
full design blog:jiakreatifelt