Thursday, August 20, 2015

Kenapa perlu memilih kalsium yang mengandungi vitamin D dan Magnesium

Ostematrik..satu nama yang kalau orang tak tau memang tak akan sebut namanya.hehe..Kebanyakan customer yang nak order ostematrik,mesti cakap,saya nak order kalsium.Ada seorang customer saya ni lagi kelakar,dia call saya,puan jual shaklee ye.Saya nak order...pas tu senyap,saya tanya tuan nak order apa ek,sambil gelak2,alahai apa benda tu,ha..kalsium,ye saya nak order kalsium,saya gelak jugak lah..hehe..oh..nama dia ostematrik tuan..ok..ok..saya nak order benda tu ek.tak nak jugak sebut ostematrik tu.hehe.Apa-apa lah tuan janji saya faham sudah.

Hari ni nak berkongsi tentang bagaimana memilih kalsium.
Salah satu yang anda kena perhatikan ketika membeli kalsium ialah pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium.Apa fungsi Vitamin D dan Magnesium?
> Vitamin D
Dinamakan vitamin D pada 1916 bila di dapati ia mampu merawat penyakit rickets.Ia juga meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang,menguatkankan kerangka,mengurangkan senggugut ketika period.Disamping itu ia jugak baik untuk individu 55 tahun ke atas,wanita hamil,dan kanak-kanak.
>Magnesium
Merupakan ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita.Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.Membantu sistem saraf,mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga,pengecutan saraf dan otot,menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung,memudahkan rembesen keluar sisa dari perut dan usus,menghalang endapan kalsium,mengurangkan sakit batu karang atau batu hempedu.

Untuk mendapatkan produk-produk shaklee saya sedia membantu.
Hubungi saya
awaza ns
Shaklee Independent Distributor
[ID No : 887384]
Mobile/Whatsapp:0126524529
Emel:awaza_ns@yahoo.com
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Klang, Meru,Kapar,Seksyen 7, dan Pengedar Sah untuk Seluruh Malaysia.














No comments:

Post a Comment

 
full design blog:jiakreatifelt